Kącik pedagoga
Nauczyciele
Logowanie



Odliczanie
Do końca roku szkolnego zostało
.

Projekt edukacyjny realizowany w klasie 7b w roku szkolnym 2019/2020


Temat projektu:  W jaki sposób promować zdrowy styl życia?
Przedmiot: wychowanie fizyczne
Skład zespołu uczniowskiego: uczniowie klasy 7b
Motto:
Sprawność fizyczna jest nie tylko jednym z najważniejszych kluczy do zdrowego ciała jest podstawą dynamicznej i twórczej aktywności intelektualnej.            
/John F. Kennedy?

Termin realizacji:  03.03.2020 -  29.05.2020r.

Cel ogólny projektu:
Edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia.

Cele szczegółowe projektu:
1. Kształtowanie nawyków zdrowego stylu życia wśród młodzieży.
2. Kształtowanie zmiany postaw i zachowań związanych z aktywnością fizyczną.
3. Rozpowszechnianie zasad zdrowego stylu życia w środowisku szkolnym i lokalnym.
4. Rozwijanie aktywności fizycznej młodzieży.
5. Rozwijanie inwencji twórczej, samodzielności i kreatywności uczniów w opracowaniu i realizacji zadań projektu.
6. Możliwość prezentowania własnych umiejętności: plastycznych, informatycznych, organizacyjnych oraz sprawności fizycznej
7. Rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole, dzielenie się rolami i zadaniami.
8. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych.
9. Uczenie odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań
Oczekiwane efekty :
–  wzrost świadomości potrzeby dbania o zdrowie swoje i innych
–  wzrost wiedzy nt. potrzeby uprawiania aktywności fizycznej
–  poprawa umiejętności współpracy, rozwiązywania konfliktów, podejmowania decyzji,
    negocjowania oraz radzenia sobie ze stresem


Wykorzystane źródła informacji.
•    wsparcie merytoryczne nauczyciela
•    informacje pozyskiwane ze stron internetowych o tematyce zdrowego stylu życia
•    zasoby biblioteki szkolnej
Podział na grupy i przydzielenie zadań:
System podziału na poszczególne zespoły odbywał się poprzez dobór samodzielny uczniów. Klasa podzielona na cztery (dwie grupy 6-cioosobwe i dwie grupy 5-cioosobowe)  zespoły. W każdej grupie znaleźli się uczniowie o różnym poziomie osiągnięć szkolnych. Poszczególne zespoły wybrały ze swojego grona lidera czyli osobę, która koordynowała prace zespołu. Urzeczywistnianie projektu przez uczniów przebiegało poza godzinami lekcyjnymi, zgodnie z przyjętym planem działań. Każda zespół otrzymał zadanie do realizacji. Z grupami zostały omówione zadania, metody zbierania informacji, sposób i czas prezentacji. Uczniowie zostali zapoznani z kryteriami oraz sposobem oceny projektu. Samodzielna praca uczniów w zespołach polegała na realizacji takich form, jak:
- wykonanie w formie plakatów i zdjęć przykładów ćwiczeń rozgrzewających,
- przygotowanie prezentacji multimedialnej nt. wpływu aktywności fizycznej na organizm
   człowieka,
- wykonanie w formie plakatów i zdjęć propozycji ćwiczeń relaksacyjnych, uspokajających,
- opracowanie gier planszowej do wykonania ćwiczeń ogólnorozwojowych.
Terminy konsultacji:
Uczniowie konsultowali się z nauczycielem po zajęciach w poniedziałki na 8 godzinie lekcyjnej. Podczas lekcji wychowania fizycznego realizowane są treści programowe związane z tematem projektu, które mają ułatwić uczniom wykonanie zadań. Do komunikacji z uczniami wykorzystano następujące narzędzia informatyczne: dziennik elektroniczny librus, portal społecznościowy  facebook – komunikator Messenger, aplikacja  Microsoft Teams.
Kryteria oceny grup:
1. zgodność zadania z tematem projektu
2. pracochłonność zadania projektu
3. sposób prezentacji zadania
4. stopień wykorzystania materiałów źródłowych
Podsumowanie projektu:
Prezentacja odbyła się online.
Adresatami o odbiorcami prezentacji projektu byli uczniowie klasy VII b. Publiczna prezentacja projektu odbyła się na lekcji wychowania fizycznego w dn. 29.05.2020r. i  miała na celu kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum, radzenia sobie ze stresem, wykorzystywania różnych środków wspierających prezentację. Po prezentacji zadań projektu dokonano oceny poszczególnych grup. Następnie  każdy uczeń wypełnił ankietę ewaluacyjną.

Promocja i dokumentowanie projektu:
•    zamieszczenie opisu projektu na stronie internetowej szkoły
•    materiał fotograficzny
•    opis, wnioski .

Opiekun projektu
Dariusz Kieglerski



 
ZPO nr 1 w Mławie
Reklama
BIP
Reklama
Szkoła Promująca Zdrowie
Reklama
Szkoła Zdrowego Żywienia
Reklama
InstaLing
Reklama
Przedszkole z tradycjami
Reklama
Kreatywne przedszkole
Reklama
Reklama
Przedszkole Zdrowego Żywienia cert
Reklama
Zajęcia sportowe
Reklama
Przedszkole Zdrowego Żywienia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Promujemy sport
Reklama
Statystyka gości
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj406
mod_vvisit_counterWczoraj435
mod_vvisit_counterTen tydzień406
mod_vvisit_counterPoprzedni tydzień4779
mod_vvisit_counterTen miesiąc10958
mod_vvisit_counterPoprzedni miesiąc16693
mod_vvisit_counterRazem1050901

Online (20 minutes ago): 6
Your IP: 3.236.212.116
,
Today: Wrz 19, 2021
Reklama