Kącik pedagoga
Nauczyciele
Logowanie



Odliczanie
Do końca roku szkolnego zostało
.

Podczas kwietniowego zebrania z rodzicami uczniów klasy V b wychowawczyni przeprowadziła pedagogizację na temat „Nauka w sprzyjających warunkach pracy”.
Przygotowana przez prowadzącą prezentacja multimedialna ułatwiła rodzicom odbiór przekazywanych treści.
Zgodnie z przekazanymi przez nauczycielkę treściami efektywnej nauce sprzyjają:
a)Stan psychofizyczny ucznia
Przystępując do nauki w domu uczeń powinien być zdrowy, wyspany, nie głodny i nie przejedzony. Nie powinien mieć na sobie zbyt ciasnego ubrania, ze względu na złe krążenie krwi. Dobry nastrój i zainteresowanie przedmiotem nauki są pomocne.
b)Warunki zewnętrzne

  • świeże powietrze;
  • właściwa temperatura;
  • wygodne krzesło o odpowiednim kształcie i wysokości;
  • biurko lub stół o wysokości dostosowanej do wzrostu;
  • oświetlenie o właściwej intensywności, zawsze z lewej strony;
  • odpowiednie dla ucznia natężenie dźwięków (cisza lub cicha muzyka);
  • brak towarzystwa osób, które przeszkadzają i męczą;
  • porządek, który umożliwia dotarcie do potrzebnych rzeczy.

c) Sposób uczenia się

  • planowanie nauki własnej uwzględniające porę dnia, w której pracuje się  nam najlepiej;
  • zaczynanie zawsze od najtrudniejszych lub najnudniejszych lekcji;
  • robienie krótkich przerw po każdej przyswojonej części materiału;
  • przeplatanie przedmiotów ścisłych z humanistycznymi;
  • reagowanie na objawy przemęczenia umysłowego, takie jak: zwiększenie pobudliwości ruchowej, trudności w skupianiu uwagi, apatia, częste zmiany nastroju, nadwrażliwość na hałas, infantylne zachowanie. Pojedyncze objawy nie są groźne, 3-4 z nich wymagają już jednak natychmiastowego, dłuższego wypoczynku i zwolnienia tempa nauki.

d) Optymalne warunki wewnętrzne

  • właściwości wzroku, słuchu i tych zmysłów, które biorą udział w poznawaniu świata;
  • ogólna sprawność fizyczna;
  • podstawowy poziom inteligencji;
  • uzdolnienia takie jak: spostrzegawczość, zdolność do koncentracji  uwagi, wyobraźnia;
  • średnie natężenie motywacji;
  • właściwy poziom aspiracji, jakie sami sobie stawiamy;
  • wiara w siebie i wysokie poczucie własnej wartości.

e) Przeszkody w efektywnej nauce

  • brak ciekawości, zainteresowań, nastawienia psychicznego;
  • tzw. „ślepota umysłowa”, czyli widzenie i słyszenie tylko tego, co chcemy;
  • brak tolerancji, warto pamiętać, że ktoś myślący inaczej nie jest wrogiem.
 
ZPO nr 1 w Mławie
Reklama
BIP
Reklama
Reklama
Szkoła Zdrowego Żywienia
Reklama
Zajęcia sportowe
Reklama
InstaLing
Reklama
Przedszkole z tradycjami
Reklama
Kreatywne przedszkole
Reklama
Przedszkole Zdrowego Żywienia
Przedszkole Zdrowego Żywienia cert
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Promujemy sport
Reklama
Reklama
Statystyka gości
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj30
mod_vvisit_counterWczoraj639
mod_vvisit_counterTen tydzień1078
mod_vvisit_counterPoprzedni tydzień3821
mod_vvisit_counterTen miesiąc5536
mod_vvisit_counterPoprzedni miesiąc16045
mod_vvisit_counterRazem982781

Online (20 minutes ago): 4
Your IP: 35.175.212.130
,
Today: Maj 11, 2021