Kącik pedagoga
Nauczyciele
Logowanie



Odliczanie
Do końca roku szkolnego zostało
.

Sprawozdanie ze spotkania klas siódmych w ramach programu Szkoły promującej zdrowie.

Moduł: odżywianie

Dnia 30.10.2017r. klasy 7a i 7b brały udział w spotkaniu z p. Zofią Bielską z mławskiego sanepidu na temat: Zasad zdrowego żywienia i aktywności fizycznej dzieci i młodzieży. Prowadząca omówiła i przedstawiła 10 zasad zdrowego żywienia. Podała dane statystyczne dotyczące dzieci otyłych z całej Polski – okazuje się, że jest ich najwięcej w województwie mazowieckim. Otyłość jest schorzeniem, które powoduje, że tłuszcz w talii podwyższa poziom niektórych hormonów, które mogą przyśpieszyć procesy nowotworowe, choroby krążeniowe, serca, cukrzycę. Przyczyną może być choroba, uwarunkowania genetyczne, przyjmowanie leków, a u 95% nadwaga i otyłość jest wynikiem przekarmienia, czyli spożywania większej ilości kalorii, niż wynosi zapotrzebowanie organizmu. Dlatego prawidłowe żywienie jest podstawą zdrowia każdego z nas, zwłaszcza dzieci i młodzieży.

2

Prowadząca podała 10 zasad prawidłowego żywienia:

  • Należy spożywać artykuły spożywcze z różnych grup żywności, wybierając z nich najbardziej wartościowe.
  • Należy pamiętać o codziennej aktywności fizycznej
  • Spożywać produkty zbożowe.
  • Spożywać produkty z grupy: mleko i produkty mleczne.
  • Spożywać produkty z grupy: mięso, drób, ryby, jaja i nasiona roślin strączkowych, orzechy.
  • Warzywa i owoce powinny być spożywane kilka razy dziennie w ramach głównych posiłków oraz podjadania (co najmniej 5 porcji dziennie).        
  • Większość tłuszczów w diecie powinna pochodzić z ryb, orzechów i tłuszczów roślinnych.      
  • Należy ograniczać słodycze ze względu na to, że cukier nie dostarcza żadnych witamin i składników mineralnych, a jego nadmiar prowadzi do odkładania tkanki tłuszczowej.
  • Zalecane jest ograniczanie spożycia soli kuchennej czy chlorku sodowego W racjonalnym żywieniu ogromną rolę odgrywa odpowiednia podaż płynów.
  • Dzieci i młodzież powinny pić codziennie co najmniej 6 szklanek wody.

Prowadząca omówiła jak powinny odżywiać się dzieci w wieku szkolnym i młodzież,
z jakich produktów i potraw powinny składać się posiłki do szkoły. Przedstawiła zalecenia, które są przestrzegane przy sporządzaniu podstawowych posiłków: I śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja.

1

Uczniowie bardzo uważnie słuchali, zadawali pytania związane z otyłością, z jej następstwami a w szczególności z zapobieganiem i leczeniem tej choroby.

Podsumowując zajęcia prowadząca stwierdziła, że zdrowie to dobrostan fizyczny i psychiczny, a nie tylko brak choroby. W miarę możliwości codziennie powinno się spożywać tyle samo posiłków, w zbliżonej porze dnia. Posiłki spożywane każdego dnia o danej godzinie powinny odpowiadać sobie pod względem wartości energetycznej i odżywczej. Życzyła uczniom zdrowia i żadnych problemów z otyłością i chorobami z nią związanymi.

 
ZPO nr 1 w Mławie
Reklama
BIP
Reklama
Reklama
Szkoła Zdrowego Żywienia
Reklama
Zajęcia sportowe
Reklama
InstaLing
Reklama
Przedszkole z tradycjami
Reklama
Kreatywne przedszkole
Reklama
Przedszkole Zdrowego Żywienia
Przedszkole Zdrowego Żywienia cert
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Promujemy sport
Reklama
Reklama
Statystyka gości
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj32
mod_vvisit_counterWczoraj639
mod_vvisit_counterTen tydzień1080
mod_vvisit_counterPoprzedni tydzień3821
mod_vvisit_counterTen miesiąc5538
mod_vvisit_counterPoprzedni miesiąc16045
mod_vvisit_counterRazem982783

Online (20 minutes ago): 5
Your IP: 35.175.212.130
,
Today: Maj 11, 2021