9W dn. 11 października b.r. 40-osobowa grupa uczniów z naszej szkoły udała się wraz z opiekunami wzięła udział w wycieczce do Warszawy.
Warszawa przywitała nas piękną, słoneczną pogodą. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wejścia do Muzeum Sportu i Turystyki mieszczącego się w Centrum Olimpijskim. Tam oglądaliśmy zabytkowe eksponaty sportowe. Przewodnik zapoznał nas z historią Igrzysk Olimpijskich, dawnymi trofeami. Widzieliśmy też pochodnie, którymi przenoszono ogień olimpijski podczas kolejnych olimpiad oraz medale polskich sportowców zdobyte na Igrzyskach Olimpijskich. Następnym punktem naszej wyprawy było zwiedzanie Stadionu Narodowego, który zrobił ogromne wrażenie nie tylko na miłośnikach sportu.

Podczas zwiedzania stadionu pan przewodnik zapoznał nas z  trasą  kibica. Odwiedziliśmy wszystkie miejsca stadionu, z których korzystają piłkarze podczas rozgrywek tj. boisko, trybuny, sale do udzielania wywiadów po zakończonych meczach,  sale do masaży i kąpieli, szatnie, itp. Uczestnicy wycieczki mogli wykonać  zdjęcia z koszulkami ulubionych piłkarzy. Następnie udaliśmy się do Muzeum Wojska Polskiego. Tam mieliśmy okazję prześledzić rozwój polskiego wojska od czasów średniowiecza do II wojny światowej i do czasów współczesnych. W Muzeum poznaliśmy różne rodzaje rycerskiej zbroi i oręża. Po ponad godzinnym zwiedzaniu muzeum udaliśmy się do parku plenerowego na zewnątrz jego budynku głównego. Wśród zgromadzonych eksponatów i sprzętu wojska polskiego obejrzeliśmy m.in. samoloty, czołgi, armaty oraz samochody opancerzone z okresu II wojny światowej. Następnie  wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Stare Miasto, podziwiając Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski, Pałac Prezydencki, Pomnik Powstania Warszawskiego, Pomnik Małego Powstańca, doszliśmy również do Grobu Nieznanego. Końcowym etapem naszej podróży był pobyt w Centrum Handlowym „Arkadia”, do którego udaliśmy się na posiłek. Wracaliśmy do domu pełni wrażeń i niezwykłych przeżyć.

Celem wycieczki było:
•    poznanie miejsc pamięci narodowej,
•    kształtowanie postaw szacunku dla polskiego dziedzictwa kulturowego,
•    poznanie zasad odpowiedniego zachowania się w różnych miejscach publicznych,
•    integracja uczniów z różnych zespołów klasowych podczas wspólnego spędzania
•    realizacja innowacji pedagogicznej „Sportowiec to też patriota”.

ZPO nr 1 w Mławie
Przedszkole Zdrowego Żywienia cert
Promujemy sport
Statystyka gości
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter